چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حجت‌الاسلام قریشی ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر رونق اقتصادی در کشور جهت مقابله با تحریم ها، گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و توجه به رشد فرهنگی می‌تواند بخشی از مشکلات مردم را حل نموده و دشمنان نظام را ناامید سازد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه،با اشاره به ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و نیز انتخاب شعار سال 93 توسط رهبرمعظم انقلاب خاطرنشان ساخت: دشمن در طول بیش از سه دهه گذشته از تمامی توان خود برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده کرده و امروز نیز آخرین و به تصور خود موثرترین ابزار که همان تحریم های هوشمند و فراگیر اقتصادی است را به کار گرفته است ولی با درایت و توانمندی مسئولان و مردم انقلابی ایران مأیوس خواهدشد و به قول رهبر معظم این پیچ آخر و سرنوشت ساز را نیز مردم و انقلاب اسلامی با موفقیت طی خواهند کرد.

وی در بیان راهبردهای اجرایی در جهت خنثی نمودن حربه های پوسیده دشمن افزود: خوشبختانه امروز راهبرد فائق آمدن برمشکلاتی که دشمن برای کشور ایجاد کرده است، در غالب 24 بند و تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبری عزیز ابلاغ شده و بلافاصله روسای سه قوه دستور العمل های اجرایی برای پیگیری و تدوین نقشه راه اجرایی سیاست های اقتصاد مقاومتی را اعلام نمودند.

مردم از نقشه دشمنان آگاه باشند

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: با توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که راهبردی جامع و فراگیر است، اجرای آن با همین جدیت و فراگیری نتیجه بسیار رضایت بخشی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این تحریم ها ایجاد فشار اقتصادی بیشتر به مردم و از این طریق ایجاد شکاف بین مردم و نظام جمهوری اسلامی می باشد و اجرای سیاست های کلی می تواند بخشی از مشکلات مردم را حل نموده و دشمنان این نظام را با دیگر ناامید سازد.

وی با اشاره به ضعف بزرگ اقتصاد کشور گفت: وابستگی به درآمدهای حاصل از صادرات نفتی ابزار فشار دشمن به اقتصاد ایران است که رهبر معظم انقلاب همچون سایر عرصه ها با ورود به صحنه و طرح اقتصاد مقاومتی راهگشای مسئولین اجرایی نظام می شوند.

لزوم بازنگری در سبک زندگی اسلامی_ایرانی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان ساخت: اقتصاد مقاوتی نیازمند بازنگری در سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف است، ما برای فائق آمدن برمشکلات فعلی اقتصاد کشور نیازمند الگویی متأثر از آداب و اصول زندگی اسلامی_ایرانی هستیم.

وی افزود: نوآوری و شکوفایی به عنوان محرک رشد پایدار، اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، همت مضاعف، کار مضاعف، جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و خلق حماسه اقتصادی در کنار حماسه سیاسی حلقه هایی از جنبه های مختلف از اقتصاد مقاومتی است که طی پنج سال اخیر توسط رهبر معظم انقلاب بعنوان شعار سال مطرح شده اند که اجرایی نمودن آن پایه های اقتصاد کشور را اصلاح کرده و رونق خواهد بخشید.

 امام جمعه ارومیه با یادآوری اینکه،  راهکار برون رفت از تحریم های اقتصادی فعلی را مقام معظم رهبری در 29 بهمن ماه امسال با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیان کرده و در جلسه سران کشور هم  برپیگیری جدی برای تحقق رونق اقتصادی و اصلاح پایه های اقتصادی کشور تاکید کردند.

تحریم ها را به فرصت های طلایی اقتصاد پویا تبدیل کنیم

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، با اشاره به فواید عملیاتی شدن مرحله اول سیاست های کلی در کنترل تحریم های موجود افزود: بی اثر کردن فشارهای دشمن و به دنبال آن تبدیل تهدیدها و تحریم ها به فرصتی برای رشد و تعالی، ارائه الگوی اسلامی برای سایر ملل بخصوص جوامع اسلامی، انقلاب دیگری در کشور مان به ثمر می نشاند.

وی با اشاره به تجربه برخی از کشورها در تکیه بر توان و سرمایه های داخلی افزود: برنامه ریزی صحیح و کارآمد که نمونه های آن را می تواند در کشورهای آمریکای جنوبی و آسیا  مشاهده کرد نشان از اتکاء به توانمندی های نیروهای ارزنده متخصص کشور است.

رونق گفتمان های اقتصاد مقاومتی و نقش روحانیون

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان جایگاه علماء و روحانیون در تحقق منویات رهبری اذعان داشت: یکی از مهمترین نقش های علماء و نخبگان جامعه را ، مقام معظم رهبری در بند 21 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیان فرمودند که در این بند خواستار تبیین ابعاد سیاست های کلی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط های علمی، آموزشی و رسانه ای شدند که می توان از این منظر نقش علماء و اساتید حوزه، دانشگاه، رسانه ملی و نخبگان و حضور عامه مردم را مشخص نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha